Çin’de 2022’de 1.800’den Fazla Ekonomi ve Ticaret Fuarı Düzenlendi

Çin’in doğusunda yer alan Shanghai’da düzenlenen 20. Shanghai Uluslararası Otomobil Endüstrisi Fuarı’nda Çinli otomobil üreticisi BYD’nin akıllı hidrolik gövde kontrol sistemi sergileniyor, 19 Nisan 2023. (Fotoğraf: Fang Zhe/Xinhua)

BEİJİNG, 25 Nisan (Xinhua) — Çin, 2022’de toplam sergi alanı 55,76 milyon metrekare olan 1.807 ekonomi ve ticaret fuarına ev sahipliği yaptı.

Çin Uluslararası Ticareti Teşvik Konseyi tarafından ülkenin kongre ve fuar sektörüne ilişkin hazırlanan raporda Çin Uluslararası İthalat Fuarı, Çin İthalat ve İhracat Fuarı (Kanton Fuarı), Çin Uluslararası Hizmet Ticareti Fuarı ve Çin Uluslararası Tüketici Ürünleri Fuarı gibi önde gelen fuarların, ülkelerin fırsatları paylaşması ve alışverişleri artırmasına yönelik uluslararası işbirliği platformları oluşturduğu belirtildi.

Çin’in doğusunda 758, güneyindeyse 373 fuar düzenlenirken bu rakamlar ülke toplamının sırasıyla yüzde 41,9’una ve yüzde 20,6’sına tekabül etti.

Geçen yıl hafif sanayi sektöründe toplam 755 fuarın düzenlediğini bildiren rapora göre gıda, içecek, tütün ve alkol, mobilya, ağaç işleme makineleri ve inşaat malzemeleri sektörlerindeki fuarlar, sayı ve alan büyüklüğü bakımından ilk sıralarda yer aldı.

Konsey 2022’de 12’si çevrimiçi ve 1’i çevrimdışı olmak üzere yurtdışında 13 fuar düzenledi ve bu fuarlarda geleceğe yönelik anlaşma tutarları 70 milyon ABD dolarını aştı.

Konseye göre, Çin ekonomisinin toparlanmasıyla birlikte geleneksel tüketimin teşvik edilmesi, hizmet tüketiminin geliştirilmesi, yeni tüketim biçimlerinin geliştirilmesi ve yeşil ve düşük karbonlu tüketimin savunulması konulu fuarlar hızlı büyümeyi sağlayacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir